Unde le este cel mai greu românilor să păstreze curățenia?

3

Am auzit despre Marie Kondo în urmă cu vreo doi ani, atunci când am stabilit că am nevoie în viața mea de mai multă claritate. Noul cuvânt de ordine era ”simplificare” și, din acel moment, chiar am adoptat câteva dintre principiile minimalismului.

La început am “devorat” câteva clipuri pe YouTube cu femeia care inventase tehnica ”KonMari”. Cu timpul, fără nici măcar să-mi dau seama, am început să aplic ceea ce am văzut și despre care consideram că se potrivea stilului nostru de viață.

Spun al nostru, pentru că mă refer la familia mea. Am făcut mici îmbunătățiri în sistemul de organizare a locuinței și nu numai. Mărturisesc că, datorită acestor noi metode, am renunțat cu mai mare ușurință la câteva lucruri pe care le-am acumulat de-a lungul anilor, la care ne era foarte greu să renunțăm!

Dar cum lumea asta a bloggerilor mi-a adus foarte multe lucruri bune, în viața mea a apărut și Diana Mihăilă. Ea este este primul blogger din România care se poate lăuda,  pe bună dreptate, cu titulatura de ”professional organizer”. Diana este membru al International Association of Professional Organizers și consultant în celebra metodă KonMari.

Așa că vreau să vă împărtășesc câteva rezultate pe care Diana le-a obținut în urma unui sondaj  pe care l-a realizat în perioada septembrie- noiembrie 2018, online și offline, pe tema organizării la români.

Participanții la sondaj sunt preponderent din mediul urban (90%), cu precădere din București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași și Constanța. Vârsta medie este 30 de ani, iar veniturile lunare depășesc 3.000 de lei.

Concluziile sondajului arată că românilor le vine cel mai greu să păstreze ordinea în dulapul cu haine, iar bucătăria este spațiul cel mai greu de organizat din întreaga casă.

85% dintre participanți afirmă că ar fi mai ordonați dacă ar avea la dispoziție sisteme speciale, iar peste 92% spun că ar începe un proces de organizare dacă ar cunoaște metode eficiente, timpul fiind mereu o provocare.

Cel mai dificil de păstrat în ordine sunt bucătăria (34,1%), livingul (24%) și camerele copiilor (15,1%). La pol opus se află dormitorul matrimonial și baia, unde organizarea pare a fi mai simplă.

Aproape jumătate dintre participanții la sondaj susțin că dulapul cu haine este cel mai greu de ținut organizat.

Bătăi de cap dau și sertarele, cuierul și spațiile de depozitare ascunse (lada patului, tabureți, cufere etc.). Cei mai mulți depozitează piesele vestimentare preponderent pe rafturi. Umerașele și sertarele sunt următoarele opțiuni. În ceea ce privește stilul de sortare, multora le este ușor să creeze categorii, seturi sau ținute.

87,7% dintre respondenți au zis că triază lucrurile în funcție de sezon, iar cei mai mulți depozitează hainele în stive atât pe rafturi, cât și în sertare.

85% dintre participanții la sondaj afirmă că s-ar organiza mai bine dacă ar avea la dispoziție sisteme speciale. Totuși, un număr redus de persoane le utilizează. Cei mai mulți au ales piese de mobilier cu rafturi (76%), sertare (11,7%) și bare de agățare (8,9%). 92% spun că ar începe un proces de organizare dacă ar cunoaște metode eficiente, însă susțin că timpul reprezintă o provocare.

„Am constatat că românii sunt extrem de interesați de organizare și de găsirea de soluții pentru casa și spațiul lor de lucru, dar și pentru o mai bună gestionare a timpului, banilor și a resurselor de care dispun. Mulți afirmă că dezordinea le provoacă stres și din acest motiv sunt dispuși să învețe să fie mai ordonați. Organizarea este simplă atâta timp cât știm ce lucruri deținem și unde se găsesc ele în spațiu în orice moment”, spune Diana Mihăilă, specialist în soluții de organizare.

Dintre cele 3 mari tipuri de organizare (organizarea pe plan personal, organizarea casei și organizarea pe plan profesional), cei mai mulți își doresc să își pună în ordine locuința.

Urmează managementul timpului, banilor și resurselor și, pe trei, spațiul de lucru. Pe plan personal, mai bine de jumătate din participanții la studiu afirmă că întâmpină dificultăți în gestionarea timpului, o treime nu se descurcă prea bine cu bugetul, iar restul sunt încurcați de gadgeturi, mașini, echipamente și accesorii de zi cu zi.

Aproape 90% dintre respondenți spun că sunt dispuși să treacă printr-un proces amplu de organizare a locuinței, dar într-o manieră treptată, iar două treimi consideră că un program personalizat de consiliere îi poate ajuta să își îmbunătățească stilul de viață.

Cam așa arată ”ordinea la români”, între dorință și pus în practică, zic eu! În cazul în care sunteți interesați de subiect, o puteți consulta pe Diana sau îi puteți citi blogul dianamihaila.ro.

Eu una mă apuc de marea curățenie de Crăciun. Am în plan să scap de alte lucruri inutile pe care încă le mai depozitez în casă.

”Coșmarul” meu este dulapul cu haine și cămara :). Sunt locurile pe care le-am tot evitat în ultima perioadă însă, de data asta chiar nu mai am scăpare!

Tu în ce etapă ești cu organizarea? Folosești tehnica KonMari? Ești organizat sau nu te deranjează haosul?

3 COMENTARII

  1. Eu mi-am konmarizat 90% din casă acum 2 ani și viața e mai simplă de atunci. Restul de 10% îi aparține celui mai conservator membru al familiei și nu am cum să fac în locul lui transformarea. Este și un proces psihologic în simplificarea casei și a vieții, nu? Mie cel mai greu îmi este să organizez bucătăria. Pffff!

  2. Da, am început și eu să o folosesc, în urma de zeci de videoclipuri urmărite, din două motive: spațiul și dezordinea. Acum, după ce am luat la rând toate colțisoarele, stau și mă gândesc UNDE AȘ MAI PUTEA face curățenie pentru a scăpa de lucruri( :)) ), pentru că îmi aduce un sentiment de pace.

  3. bucataria si zona de hobby-uri e cel mai greu. Si la hobyy intra cele peste 600 de carti, atele de tricotat, materialele de cusut, jocurile de familie, jocurile de copii, revistele etc 🙂
    La haine si incaltaminte am facut ordine de 3-4 ani si pt ca am putine si le tin pe toate in acelasi loc nu mai am de facut niciodata ordine!! duminica spal (ca daca nu spal, nu am ce imbraca pana duminica 😀 ) si las 2-3-4 tinute la indemana si restul in dulap; cel mai mult imi ia 5 min sa schimb iarna vara, cand cumpar ceva nou musai sa arunc ceva vechi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Pentru a lăsa un comentariu trebuie să fiți de acord cu:
Please enter your name here