”Cum să folosesc hashtag -urile pe Instagram?” este o întrebare pe care mi-am pus-o în urmă cu câteva luni, de când am început să acord o mai mare atenție Instagram-ului. Ar fi o ipocrizie din partea mea să neg faptul că Instagramul nu m-a prins și pe mine și că postez chiar de 3 ori pe zi, atunci când am timp.
Dacă ai un cont de Instagram, pun pariu că și tu te-ai întrebat cum funcționează mecanismul din spatele hashtag -urilor și cât de importante sunt acestea?
te invit să ai răbdare și să parcurgi articolul până la final, pentru că urmează să-ți dau câteva informații punctuale pe acest subiect, pe care le-am verificat în mai multe surse.
După cum am tot spus, Instagram este pentru mine o platformă pe care mă pot exprima vizual, prin intermediul fotografiilor… pentru că fotografia ocupă un loc important între pasiunile mele.
Folosirea hashtag-urilor pe Instagram poate fi un subiect delicat. Unii nu le agreează, iar alții le iubesc… poate puțin prea mult.
Cu toate astea însă, știai că postările pe Instagram cu cel puțin un hashtag au o medie de engagement de 12,6% mai mare decât postările fără hashtag?
În prezent, construirea unei strategii eficiente a hashtag-urilor pe Instagram este una dintre cele mai bune modalități prin care fotografiile/postările ar putea fi descoperite de cât mai mulți utilizatori ai platformei. Și, de ce nu, de mai mulți clienți, asta în cazul în care folosești Instagramul ca modalitate de promovare a unui business.
Ce este un hashtag? Care sunt proprietățile unui hashtag?
”Un hashtag este un cuvânt sau o frază, precedat de semnul #. Este o modalitate de a înștiința, prin etichetarea tipului de conținut.”(sursa Wikipedia)
- inserarea semnului # în fața cuvântului etichetează un mesaj sau o fotografie
- face posibilă gruparea fotografiilor
- poate fi urmărit de către utilizatori
Care este primul pas pentru identificarea unor hashtag -uri?
După ce ai ales fotografia, ai putea să te întrebi:
- CE reprezintă fotografia, o poți descrie (ex: #coffee)
- UNDE a fost realizată (#inmykitchen #attheoffice #athome etc.)
- CÂND a fost realizată, în ce moment al zilei, luna sau chiar anul (ex. #sundaymorning #thismorning #summer #august #summer2018 etc.)
- CUM, cu ce dispozitiv a fost făcută (#samsung #phonephoto #nikonphoto etc.)
- În ce context (#beachday #coffeewithfrinds #travelphoto #happyanniversary etc.)
- Pornind de la aceste hashtag-uri poți dezvolta altele noi.
La mine, chestiile explicate ”băbește” sunt sfinte, așa că am să explic pe băbește, cum stă treaba.
- Dacă vrei să postezi o fotografie cu o carte, poți folosi hashtag -uri populare precum: #bookstagram, #bookporn sau #books. Iar fotografia ta va ajunge într-o colecție uriașă de fotografii cu cărți. Chiar și dacă este o fotografie extraordinară, ai șanse minore la inimioare 🙂
- Dacă folosești un hashtag pe care l-ai inventat pe moment… #carteameadeazi, atunci fotografia ta va fi singura cu acel hashtag și nu va fi remarcată de alți utilizatori.
Poți apela la acele hashtag-uri relevante, care oferă postării tale mai multe șanse de a fi apreciată… #bookshelf #booklove #fridaybook #pagesfinsta #booksandbooks #bookphotography (dacă ai curiozitatea să cauți hashtag-urile pe care le-am sugerat aici, cu siguranță vei observa că și acestea sunt folosite de un număr foarte mare de utilizatori).
Sunt sigură că ai prins ideea și vei alege cele mai potrivite și eficiente hashtag -uri. Cred că alegerea unui hashtag pe Instagram ține mult de creativitate… Așadar, fii creativ!
În ceea ce mă privește, să știi că folosesc hashtag-uri care nu sunt urmărite de zeci de mii de utilizatori. În acest fel, cred fotografia mea are mai multe șanse să fie ”remarcată” printre celelalte mii de fotografii. Uite aici câteva exemple:
De ce fotografia mea nu are (mai multe) inimioare?
Am remarcat că sunt multe persoane care folosesc hashtag -uri proprii și foarte puține, cu toate că Instagram oferă posibilitatea să folosim un număr maxim de 30 de hashtag-uri.
Nu vorbesc despre conturile mari, care nu utilizează hashtag-uri … și asta, după părerea mea, este pentru că au deja un număr mare de followeri care le apreciază postările.
Vin cu un alt exemplu, pe băbește, cum am mai spus… dacă vrei să folosești hashtag -ul #mamaZENinactiune, vei constata cu ușurință că ești singura persoană care l-a folosit vreodată și, implicit, fotografia ta nu se va regăsi printre fotografiile altor utilizatori. În această situație, fotografia are zero șanse să ajungă alături de alte fotografii, pentru că nimeni nu mai folosește hashtag-ul respectiv.
În concluzie, pe cei care sunt la început i-aș sfătui să utilizeze niște hashtaguri relevante pentru imaginea pe care doresc să o posteze. Bineînțeles că pot continua să folosească și hashtag-uri proprii la care, cine știe, poate că și alți utilizatori vor apela la un moment dat?
Un alt răspuns la întrebarea de mai sus, ar putea fi legat de calitatea fotografiei, dar asta este o cu totul altă discuție :).
Cum poți afla dacă hashtag -urile pe care le folosești sunt eficiente?
Recent, Instagram a adăugat opțiunea ”View insights”, care oferă utilizatorilor posibilitatea de a analiza cât de eficiente sunt hashtag-urile folosite și nu numai. Pentru a accesa aceste date deschide o fotografie pe care ai postat-o și găsești acolo ”View insights”. Pentru cei care sunt la început, am făcut un print screen.
Follow #hashtag
O altă șmecherie pe care o folosesc și eu pentru a fi la curent cu noutățile dintr-un anumit domeniu, cu locurile cool din București în care pot să ies cu pritenii sau cu fiică-mea, este opțiunea de a urmărire a hashtag -urilor care prezintă interes pentru mine. Mecanismul este foarte simplu: când găsesc un hashtag interesant deschid pagina hashtag și dau follow.
În prezent, eu urmăresc #localeasy #igersromania și #foodofbucharest.
Sper că informațiile pe care le-am pus aici îți vor fi de folos și că vei începe să folosești hashtag -uri cât mai relevante pentru profilul și brandul tău. Dacă ai ceva de adăugat sau ai vreo nelămurire, te rog să-mi lași un comentariu sau chiar să-mi trimiți un DM pe Insta @mamapetoc sau pe pagina de Facebook @mamapetoc.ro.
Trag speranța că cititorii blogului știu deja că orice like, share sau inimioară în social- media înseamnă că vă place, că apreciați și că vă pasă.
Foarte fain articolul! Multumesc pentru info!
Foarte mult mi-a plăcut articolul. Mult succes îți doresc!🌈💓
Multumesc pentru mesaj! Ma incurajeaza! Te pup!
Am citit, am luat aminte, iar intrebarile pe care le-ai pus acolo mi se par chiar relevaante in alegerea hasgtagurilor. Nu am inteles totusi un lucru…stiu ca nu prea ai sanse sa primesti inimioare daca folosesti un hashtag cu miii de poze, insa nici cele sub 1000 nu ajung sa fie apreciate si vazute. Alegi hashtaguri cu cateva mii de utilizari, totusi?
Multumesc pentru postare! Si eu ma lupt cu aceasta problema si am observat o scadere care ma enerveaza, ma scoate din sarite, insa incerc sa nu mai pun atat de mult pret pe asta…si sa ma bucur mai mult de ceea ce fac si evident, sa incerc sa inbunatatesc…desi chiar e greu sa stai deoparte, mai ales ca face parte din “meseria” de blogger!
Te pup!
Salut, Lori! Da, aleg hashtaguri folosite de mii de utilizatori, nu le aleg chiar pe alea cu 30 sau 100. Merg pe principiul ca un hashtag bun e folosit de utilizatori, dar nu aleg din alea supre- mega- folosite. Si, cum spui si tu, Instagramul chiar face din ”meseria” de blogger si e important sa facem lucrurile cat mai bine. Iar daca lucrurile pornesc din pasiune, cred ca totul devine mult mai usor. Te pup!
foarte bine si clar ai explicat. acum inteleg cum e si cu alegerea hashtagurilor. multumesc!
Ce ma bucur ca iti este de folos! Mult succes!