Dacă în clasele primare copiii sar coarda și aleargă pe coridoare, viața unui copil de gimnaziu este cu totul diferită, te asigur!
”-Cum a fost azi la școală? Ce note ai luat? Ai dat testul la mate? Te-a ascultat la geografie? V-au încheiat mediile?Când aveți ședința cu părinții?”
Acestea sunt întrebările pe care le adresăm, în general, copiilor noștri. Mulți dintre noi ne limităm să aflăm lucruri ce țin numai de performanțele școlare. De multe ori uităm sau ignorăm faptul că cei mici își petrec 7 ore în compania altor copii, alături de care se pot manifesta diferit față de modul în care îi știm noi.
Tu ți-ai întrebat copilul ce face în pauze?
Eu am făcut acest lucru, am eu metodele mele :). Ce am aflat, îți voi spune în continuare!
Așadar, am descoperit „pe surse”, care sunt activitățile preferate ale elevilor de gimnaziu, în recreații.
Cred că știi deja ce este o kendama!?
Pentru cei care nu sunt în pas cu noutățile, trebuie să vă spun că, această ”kendama” este o jucărie virală! Kendama este o jucărie din lemn, care are trei cupe și o bilă legată de mâner, cu o sfoară. Scopul acestei jucării este de a coordona mișcările corpului cu privirea, în încercarea de a prinde bila, într-una din cupe. Dacă în Japonia, de mai bine de 300 de ani, kendama este foarte apreciată, fiind un fel de sport național, la noi, kendama este asociată de multe ori cu o adevărată armă albă. Pentru că, în multe școli din România, kendama a fost chiar interzisă prin regulamentul intern al școlii.
Deci, să se joace cu kendama în pauze este, de departe, una dintre activitățile preferate ale puștanilor de gimnaziu. Asta în situația acelora care nu au primit încă ”interdicția” de a aduce kendama la școală.
În rândul băieților, foarte populare sunt jocurile de strategie, instalate pe smartphone. În special, Clash of Clans.
Dacă vrei să porți o conversație cu un puști, jucător împătimit de Clash, trebuie să știi câteva cuvinte, să-i demonstrezi că ești de-al lui. Trebuie să știi despre misiuni, war-uri, clanuri, XP, atac la war, loot, dark, goblins map, barraks, army camp, barbari, arcași, goblini, giganți, pekka, dragoni, elixir, poson spell, Barbarian King sau Archer Queen.
Am convingerea că, cu cât vorbim pe limba copiilor noștri, prin prisma pasiunilor lor și a lucrurilor care îi interesează, cu atât aceștia devin mai deschiși și mai comunicativi.
”Manequin challenge”, isteria mondială care face ravagii în școli! 🙂
Dacă pe vremea când eram noi elevi, cu cheia atârnată la gât pe sub uniforme, nu prea îndrăzneam să facem vreo glumă cu profesorii, copiii de azi n-au nicio reținere!
Sursa mea de încredere m-a informat că mai sunt și câțiva profesori, descriși de ea ca fiind mai tineri și ”de gașcă”, care gustă glumele copiilor.
Și așa, copiii stau nemișcați. Practic ”îngheață” în poziții ciudate. Profesorul ”de gașcă” intră în clasă, salută, dar nu primește niciun răspuns, deschide manualul și spune elevilor că vor trece la o lecție nouă. Evident, nicio mișcare, nicio reacție din partea copiilor. Asta până când profesorul se preface că iese din clasă.
Acesta este momentul în care ”manechinele” se mișcă, profesorul îi surprinde și jocul ia sfârșit. Atât colegilor ei cât și Dianei, li s-a părut foarte cool faptul că profesorul de engleză a știut să intre în jocul lor!
Joaca aceasta ”Manequin challenge” mie îmi aduce aminte de copilările, atunci când jucam ”statuile”, voi vă mai amintiți?
Tot din categoria ”cum se mai distrează copiii la școală” este și următoarea activitate, preferată de data aceasta de fete. Se numește ”selfie la toaletă” și are mare succes în rândul elevelor de gimnaziu.
”Acțiunea” constă în invadarea toaletei sau cum spune Diana: toaleta este vizitată de fete pentru că a devenit un ”obiectiv turistic”.
În cele zece minute de pauză, fetele au timp pentru vreo 30- 40 de selfie-uri. Aceste selfie-uri de toaletă pot fi recunoscute cu ușurință, după felul în care fata își ține buzele.
Numai după aplicarea unui strat de gloss, buzele se țin în stilul ”rățușcă”, și atfel se realizează un selfie reușit:) Fotografia cea mai bună (?) este postată imediat pe Facebook sau pe Instagram.
Să nu-mi spuneți la ce mă refer că nu vă cred!
Tot fetele mai sunt înnebunite și după ”musical.ly”.
Aceasta este o aplicație distractivă pentru smartphone. Puștoaica alege o melodie, mimează versurile și se înregistrează. Videoclipul astfel produs se trimite pe grupul colegilor de școală, de pe WhatsApp :). Eu una am văzut niște videoclipuri magnifice, de-a dreptul amețitoare!
O altă activitate îndrăgită de elevii de gimnaziu este ”Adevăr sau provocare”.
Câteva dintre provocările pe care copiii le acceptă sunt: să lingă dulapul sau banca (după caz) sau să facă o farsă unui coleg (farsă care sună cam așa… ”Miroși a țigări?!”)
Copiii sunt foarte inventivi. Modul în care aceștia se manifestă în prezența altor copii este foarte diferit față de maniera în care se comportă în prezența adulților!
Spre exemplu, de când cafenelele ”to go” au apărut și în apropierea școlilor, este destul de greu să reziști tentației de a-ți cumpăra un frappe. Pentru asta, puștanii găsesc tot felul de scuze cu care conving paznicii să îi lase să iasă din curtea școlii.
Dacă n- au sandwich de acasă, să stați liniștiți, copiii se descurcă! ”Împrumută” ceva de mâncare de la colegi, pentru că se practică ”sharing is caring”. În cazul în care copiii au bani de buzunar, în topul preferințelor lor sunt popcornul, pufuleții, kubetti sticks, chipsurile și băuturile carbogazoase la cutie!
Ce vreau să vă spun cu acest articol?
Vreau să spun că TREBUIE să învățăm să vorbim cu copiii noștri. Trebuie să învățăm să le punem întrebările potrivite. Să practicăm răbdarea și să fim receptivi la nevoile copiilor. Să-i facem să se simtă în siguranță, să le oferim o aripă fermă, dar protectoare.
Aceste întrebări îi vor ajuta pe copiii să gândească, să genereze idei creative și să aibă încredere în ei îșiși.
Nu suntem paznicii, gardienii și nici cenzorii copiilor noștri! Informațiile despre teme, teste și note nu ne garantează o dezvoltare frumoasă a copiilor.
S-ar putea ca alt gen informații, pe care le ignorăm de obicei, să ne fie mult mai folositoare, pe parcursul ”carierei” noastre de părinți!
Cum a fost ziua ta? Ce te-a făcut azi să râzi? Colegii tăi sunt amuzanți? Ce-ți place cel mai mult să faci în pauze? Care este profesorul tău preferat? Ce-ar fi să organizăm o ”ieșire” la film cu colegii tăi?
Atunci când copiii au ceva de spus despre ceea ce fac în fiecare zi, altceva decât rezultatele școlare, aceștia simt că sunt ascultați și înfloresc, se deschid și ne permit să pătrundem mai adânc în universul lor.
Dacă vă plac articolele mele, vă invit să mă urmăriți pe pagina de Facebook și pe Instagram. Așa veți fi la curent cu toate noutățile!
Foto Pinterest
Interesant !!! 🙂 Copilul meu este inca in clasele primare. Dar sunt curioasa daca aceleasi preocupari le va avea in clasele gimnaziale 🙂 . Multumesc pentru ca ne-ai impartasit din experienta ta :)!!!