Dacă legumele ar mirosi ca friptura…

0
Young happy smiling woman with plate of fruits, outdoors

Cum reușesc să am o alimentație sănătoasă?

O alimentație sănătoasă te ajută să obții energia de care ai nevoie pentru a te bucura de viață, pentru a munci și pentru desfășura activitățile zilnice. Anumite alimente îți pot da un boom de energie, pot să-ți stimuleze memoria și să contribuie la menținerea bunei dispoziții.

De asemenea, aceste alimente contribuie la reducerea riscului de îmbolnăvire, previn apariția unor boli grave, precum bolile cardiace, cancerul, diabetul și, totodată, te apără de stările de depresie.

Să ai o alimentație săntoasă nu înseamnă să renunți la alimentele care îți plac

Pentru a te ajuta să faci alegeri sănătoase, iată principiile de bază ale unei alimentații corecte:

Fructe și legume Bine de știut Ce poți să faci
Consumul crescut de fructe și legume reduce riscul bolilor cardiovasculare, ale cancerului stomacal și colorectal. Consumă din ce în ce mai multe fructe și legume, dar și cereale, nuci, semințe etc. Îți recomand să mănânci zilnic cel puțin 5 porții din diferite tipuri de fructe și legume.

Să știi că este mai ușor decât crezi!

Un pahar de suc de fructe neîndulcit reprezintă deja o porție, iar garnitura de legume de la masa principală, se pune, de asemenea.

 

Consumul de sare  Bine de știut Ce poți să faci
Consumul mare de sare conduce la creșterea presiunii sangvine și te poate supune riscului unei boli de inimă sau unui atac vascular. Ține minte, chiar și atunci când nu adaugi sare mâncării, este posibil să consumi anumite alimente care deja au un conținut ridicat de sare!

Experții în nutriție spun că, aproape trei sferturi din sarea pe care o consumăm, se găsește deja în mâncărurile pe care le cumpărăm: cereale pentru micul dejun, supe instant, pâine, chipsuri.

 

 

 

Consumul de grăsimi

Bine de știut

Ce poți să faci

Există două tipuri de grăsimi: saturate și nesaturate. Principalul pericol pentru sănătate, îl reprezintă grăsimile saturate!

Consumul ridicat de grăsimi saturate duce la creșterea colesterolului din sânge, ceea ce afectează inima, venele și arterele.

Alege să consumi alimente care conțin grăsimi nesaturate, cum ar fi pește, nuci, avocado, semințe, ulei de măsline.

Încearcă să renunți la alimentele care conțin grăsimi saturate: prăjituri, biscuiți, cârnați, frișcă, unt, cașcaval etc.

 

 Consumul de zahăr Bine de știut Ce poți să faci
Mâncărurile și sucurile dulci sunt bogate în calorii și te îngrașă, iar dulciurile cauzează carii dentare, mai ales dacă sunt consumate între mese. Este mult mai bine să consumi zaharuri care se regăsesc în mod natural în anumite fructe, esențial este să renunți la sucuri acidulate, la prăjituri, biscuiți cât și la produsele de patiserie.

Fiecare dintre noi este expus în mod regulat influențelor de mediu și celor sociale, care pot determina dezvoltarea unor comportamente nesănătoasece contribuie la degradarea stării de sănătate și la apariția unor boli grave.

De aceea, este important săconștientizezi riscul apariției unor boli- chiar dacă suntnetransmisibile, ele sunt deosebit de grave. Sunt boli care durează mult timp și avansează lent.

De exemplu, bolile cardiovasculare, accidentul vascular cerebral, diabetul zaharat, obezitatea, cancerul, bolile cronice ale căilor respiratorii, sunt boli netransmisibile.

Aceste boli au factori de risc comportamental comuni- alimentația irațională, sedentarismul, tutunul, consumul abuziv de alcool. În lume, 60% dintre decese sunt cauzate de bolile netransmisibile.

Schimbările simple ale stilului de viață produc efecte benefice pe termen lung

Să faci puțină mișcare poate fi amuzant!

Se știe că activitatea fizică previne apariția multor boli. În plus, o activitate fizică plăcută îți poate da o stare de bine, alungă stările depresive și întârzie îmbătrânirea.

Iată câteva mici trucuri, la îndemâna oricui:

  • Mergi zilnic pe jos sau cu bicicleta (către serviciu, către grădinița copilului, etc.)
  • Urcă pe scări, în loc să iei liftul
  • Schimbă- ți poziția la birou, întinde- te, fă câțiva pași, mișcă- ți brațele
  • Dansează și joacă- te în parc cu copiii tăi (mergi cu rolele, sari coarda etc.)

Însă, cel mai bine este să îți stabilești ferm, un orar pentru sport și să nu te abați de la el!

Articolul precedentPutin ajutor la teme
Articolul următorAgresiunile copiilor asupra copiilor. Ce avem de făcut?
MAMAPETOC.RO este spațiul meu de exprimare, un blog care ori îți place, ori nu-ți place :) Dacă decizi că-ți place, vei găsi aici o mulțime de subiecte, de la cum îmi cresc copilul și până la hainele pe care le port. Profund, nu-i așa? Poti afla mai multe despre mine aici.
DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here