Google Analytics ”for dummies” dezvăluie secretele mămicii blogger

12

Atunci când Bogdan Zaharia de la Ok Institute ne-a întrebat dacă avem conturi de Analytics, m-am înfoiat în pene. Am.

Normal că am cont de Google Analytics! mi-am spus, cu un zâmbet pe sub ”mustăți”.

Pe parcursul discuțiilor însă, m-am dezumflat.  Știi sentimentul ăla când crezi că știi ceva și vine unul tare deștept care îți demonstrează că nu știi nimic?! Se numește frustrare.

Și exact, aia eram eu. Nu știam nimic. Google Analytics ăsta se dovedea a fi un mare mister pentru mine!

Sâmbăta trecută a fost o zi plină. Plină ochi de evenimente! A fost Ziua Pământului, după- amiază am alergat împreună cu puștoaica mea la The Color Run București iar de dimineață am fost la școală. Adică la cursul organizat de ParentingPR pentru comunitatea părinților bloggeri, Digital Parents Talks.

M-am pregătit ca un elev conștiincios. Mi-am luat o agendă pentru notițe, un pix care nu mă lasă la greu și laptop-ul din dotare. Urma să învăț despre Google Analitycs. Aveam mari emoții și o listă lungă de întrebări.

Emoțiile s-au evaporat atunci când mi-am revăzut colegii de breaslă, părinți cu blog, ca și mine. Desigur, la diminuarea emoțiilor au contribuit și cele 2 brioșe pe care le-am devorat, cafeaua caldă dar și atmosfera plăcută.

Pentru mine, întâlnirile cu părinții bloggeri din comunitatea Digital Parents Talks reprezintă  o modalitate prin care chiar îmi încarc bateriile și mai și primesc informații ”out of the box”.

Până una alta, trebuie să- ți spun că, în cazul în care ești vreun mare expert în IT, aceste rânduri nu ți se adresează ție. Tu ar trebui să intri pe un site de profil… chiar insist să NU citești ce urmează să scriu!

Mărturisesc, în urma acestui curs am constatat că, pe măsură ce aflu mai multe, cu atât am parcă mai mult de învățat!

Știi cartea aia ”Windows for dummies”? Ei bine, acest articol se dorește a fi ”Google Analytics for dummies”, cu toată aprecierea și simpatia pentru cei care nu stăpânesc subiectul. La fel ca și mine.

Primul lucru pe care trebuie să îl faci dacă ai un blog, de exemplu, și vrei să vezi dacă te citește cineva, este să-ți faci un cont de Google. O adresă de gmail. Pentru că așa îți vei crea și contul de Analytics, folosind adresa de Google.

Trebuie să știi că Google Analytics este o aplicatie gratuită, oferită de  Google, prin care poți monitoriza activitatea de pe o pagină web,  fie că este vorba despre un blog, magazin on-line sau site-ul unei companii.

Așa poți să vezi traficul pe site-ul respectiv, cât timp a petrecut fiecare om care a accesat site-ul, numărul de pagini vizitate, cuvintele cheie care au generat traficul organic. Adică poți să vezi tot ce vine din exterior, către blogul tău.

Așadar, posesorii de blog, cum este și cazul meu, pot să vadă câți vizitatori are din București,  din Satu- Mare sau din Afumați, și din ce zonă geografică sunt cele mai multe conversii.

Acum ar trebui să-ți spun ce este o conversie, nu- așa?

Pai, conversia se înregistrează atunci când un vizitator interacționează cu un anunț, cu un text publicitar sau video, postat pe blog.

Dacă vizitatorul a dat click pe ”reclamă” și a mai făcut și o achiziție on-line (Doamne ajută!) sau chiar a apelat compania de pe mobil, ei bine, asta se înregistrează!

Acesta este momentul în care posesorul de blog ar putea să câștige niște bani. Numai că, pentru a strânge o sumă cu care să-și permită să-și scoată copilul la o vată pe băț, bloggerul are nevoie de câteva sute de click-uri și acțiuni on-line din partea vizitatorilor blogului.

Ce spui, ești de acord cu mine că munca unui blogger nu este tocmai ușoară? Este o muncă în urma căreia nici măcar nu are garanția că-i va intra vreun leu în portofel!

Deși este o muncă ce presupune nopți nedormite, ochi și urechi peste tot, zeci de ore petrecute în fața laptopului, bloggerii despre care ți-am povestit, printre care mă enumăr și eu, pun pasiunea mai presus decât câștigurile. Ceea ce nu e rău!

La urma urmei, să faci ceva din pasiune și să oferi cititorilor tăi informații de calitate, ei bine, ăsta e un lucru minunat!

Pentru că, până și rapoartele generate de Google Analytics ne duc la concluzia că nu cantitatea, adică numărul de vizite pe blog contează, ci dimpotrivă, calitatea acestora.
Iar calitatea în Analytics, ca și în viață, este dată de timp!

Timpul petrecut cu copiii, timpul petrecut cu familia, timpul petrecut cu un prieten drag, timpul petrecut de un vizitator pe o pagină din blog sau pe un articol.

Viața de mamă cu blog îmi dă uneori bătăi de cap, să știi!

Însă, de fiecare dată îmi amintesc de comentariile și de mesajele simpatice pe care le primesc. Îmi amintesc de oamenii minunați pe care i-am cunoscut de când m-am decis să- mi fac acest blog.

Pentru că, până acum, într-un timp foarte scurt de când scriu pe mamapetoc.ro, AM CÂȘTIGAT ENORM: am câștigat prieteni, m-am ales cu multe cunoștințe și informații, m-am dezvoltat.
Sunt alta, simt că am crescut, ca om! Ăsta da câștig!

Tu, ce spui, cum ți se pare viața unui om care scrie pe blog, acum că știi cât efort se află  în spatele unei singure postări? Că tot ai aflat despre munca din spatele unor articole interesante, care ar putea genera trafic și, poate, la un moment dat, niște bani?

Iar tu, cititorule, poți să faci ceva pentru bloggerul pe care îl citești și care îți place! Poți să dai share la articole, poți să-i scrii comentarii, să-i dai feedback. Asta înseamnă că îi respecți munca. Este modul prin care îi mulțumești pentru informația pe care ți-a oferit-o sau pentru emoția pe care a trezit-o în tine, în momentul în care i-ai citit un articol.

Dacă vă plac articolele mele, vă invit să mă urmăriți pe pagina de Facebook și pe Instagram. Așa veți fi la curent cu toate noutățile! Și cu toate nebuniile!

12 COMENTARII

  1. Cum ar fi sa lase cititorii mai mult feedback, sa arunce cu Like-uri si sa dea share?! Ar fi ca un Multumesc!
    In ultimele zile au fost mai multe articole care au pus punctul pe I, sper sa se vada si efectele.

    • Ne-a spus cam tot ce se putea explica in 4 ore de curs… adica foarte multe. Cu exemple, demo si tot ce trebuie. Chiar glumeam cu alte mamici ca ar trebui sa il luam pe profesor cate o zi la noi acasa, sa ne arate fiecareia in parte, pe contul propriu de GA.

  2. Oamenii au nevoie de educatie. Comentariile pe blog si click-urile de share nu vin singure de la sine.

    Google analytics inseamna nivel – unde ai ajuns, unde te gasesti pe acest drum. Cum ai ajuns acolo este cu totul altceva. Este precum cantarul de la baie. Ne urcam dimineata pe el, zambim cand vedem cifrele si uitam de tot efortul depus pe piste si de toate prajiturilei lasate in fsrfurie. Unii ne uitam doar la kg, altii si la fibre, apa in organism etc. Unii ne ucram ocazional pe kantar, altii poarta non stop o bratara.

    • Mare dreptate ai, Tudor. Acum, ca mi-ai impartasit punctul tau de vedere parca vad si eu lucrurile altfel.Interesanta analogia ta cu cantarul de baie 🙂

  3. Super articolul. Am mai invatat si eu ceva..ce e aia conversie:) chiar m+am luminat si eu. Multumesc! Si eu cred ca avem nevoie de legatura cu cititorii nostri si pun accent pe asta. Sunt mai fericita cand cineva imi scrie si imi da feedback, decat atunci cand primesc un like de la prieteni, care o fac din inertie. Abia astept sa ne vedem si face to face la un Digital Parent talks.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Pentru a lăsa un comentariu trebuie să fiți de acord cu:
Please enter your name here