Trecerea de la clasele primare, la gimnaziu, s-a dovedit a fi un moment de răscruce pentru fiica mea. Și pentru mine, într-o foarte mare măsură! Diana asimila informațiile și era obișnuită să învețe în felul ei, asta până în clasa a IV-a. De când este la gimnaziu însă, lucrurile parcă au scăpat de sub control!
Eu una, am constatat că fiica mea nici nu știe să învețe. Nu știe nici cu ce să înceapă, este depășită iar ironia este că, nici n-are timp să studieze la toate materiile. Asta pentru că se confruntă de un volum uriaș de teme!
Un volum de teme la care Diana nu este pregătită să facă față! Înainte să-și înceapă lecțiile, fiică-mea se comportă ca și cum ar fi pe cale să urce Everestul! Iar starea ei e transmisă tuturor celor din casă.
Pe mine, nici nu mă mai miră atitudinea copilului meu! Mi se pare normală, uneori este ca o stare de panică generată de un lucru pe care nu-l poate controla. Pentru că, la școală, azi se predă o lecție, pe care Diana nici nu reușește să o înțeleagă, iar în ziua următoare se trece la o altă lecție. Alte noțiuni, alți termeni, definții, alte proiecte și teme. Toate vin de-a valma, iar vina pentru învălmășeala asta de teme este aruncată pe… programa de studiu (curricula de pregătire).
Realitatea este că, în toată ”viitura” asta de teme și de informații noi, performanțele școlare ale copiilor devin tot mai importante. Iar rezultatele la învățătură își spun cuvântul la înscrierea la liceu și mai departe.
Îmi învăț copilul să nu vâneze note! Dar, fără note foarte bune, n-are nici o șansă să fie admisă la un liceu mai de Doamne-ajută. Și când mă gândesc la un liceu bun, mă refer la unul situat într-o zonă sigură, spre care copilul meu să se poată deplasa singur, cu câțiva profesori devotați. Iar dacă va găsi acolo oameni implicați, care să-i fie model, asta ar fi o adevărată mană cerească!
Visez la fiică-mea… interesată de lecțiile predate la școală. Visez la ziua în care va reuși să se organizeze singură, să găsească resursele și capacitatea să-și facă temele în ritmul ei, să asimileze informațiile noi în mod firesc, fără ajutorul meu și fără să apelez la meditații.
Ai să-mi spui că visez cai verzi pe pereți, nu- i așa?
Eu sper că va acest lucru va fi posibil, într-o bună zi! Așa că voi participa la workshop-ul “Liber la educație sau educație la liber”, un eveniment dedicat tuturor părinților care își doresc să înțeleagă ritmul în care copiii învață, dar și metodele de îmbunătățire a studiului în funcție de stilurile lor de învățare.
Organizatorii evenimentului se adresează părinților, dar și copiilor care se simt copleșiți de avalanșa de cunoștințe din cadrul școlii românești și de valurile de teme de peste weekend.
Speakerii Oana Moraru– Fondator Școala Helikon, Gaspar Gyorgy– Psihoterapeut relaţional și Carmen Lica– Director executiv CEDP, vor încerca să identifice o serie de explicaţii în ceea ce privește dezinteresul copiilor pentru școală, frica de note și lipsa de conținut și informație concretă în urma studiului. Moderatorul evenimentului este Alice Năstase Buciuta, Redactor-şef al revistei Marea Dragoste, iar invitatul special va fi Larisa Petrini, Health Coach si Brand Ambassador Jamie Oliver.
Ce teme vor fi abordate în cadrul workshopului “Liber la educație sau educație la liber”?
- Cum îi facem pe cei mici să abordeze cu plăcere studiul?
- Motivul răspunsurilor evazive la întrebarea “Ce ai făcut azi la școală?”
- Cum abordăm frica de note?
- Când devin temele “prea multe teme”?
- Cum abordăm dezinteresul în ceea ce privește educația?
- Adolescenții și riscul de abandon școlar
Invitații vor prezenta psihologia copiilor în raport cu școala, vor oferi idei ușor de aplicat pentru schimbarea percepţiei lor în bine și ne vor veni în ajutor cu recomandări utile.
Dacă te confrunți cu aceleași probleme ca și mine, legate de temele pe care le primește copilul tău, de dezinteresul pentru școală și de rezultatele obținute, te invit și pe tine la acest eveniment!
Pentru cititorii blogului, am o mare surpriză!
Este vorba de un CONCURS având ca premii 3 invitații gratuite la workshopul “Liber la educație sau educație la liber” din data de 11 iunie, de la Hotelul Sheraton din București.
Tot ce trebuie să faci pentru a obține una dintre cele 3 invitații, este să-mi lași un comentariu la acest articol, în care să-mi spui una dintre provocările cu care te confrunți, ca părinte.
Data până la care puteți lăsa comentarii este 6 iunie 2017, ora 18. Câștigătorii celor 3 invitații vor fi desemnați prin tragere la sorți (da, da, facem video, asta înseamnă că ne distrăm!) Numele câștigătorilor va fi anunțat ulterior, în completarea acestui articol, cât și pe pagina de Facebook și pe Youtube.
Câștigătorii celor 3 invitații sunt:
- Cătălina
- Laura Hutu
- Ioana Brateanu
Felicitări și sper să ne vedem pe 11 iunie!
Haideți să căutăm soluții, să facem împreună o schimbare! La urma urmei, schimbarea începe cu noi! Vă aștept pe 11 iunie!
Dacă vă plac articolele mele, vă invit să mă urmăriți pe pagina de Facebook, pe Instagram și pe Youtube. Așa veți fi la curent cu toate noutățile!
Din pacate eu nu pot ajunge, dar abia astpt sa vad ce o sa scrii tu 🙂 si alte fete care merg
Cea mai mare provocare este greutatea cu care accepta si se concentrează la activitati sugerate sau impuse, precum cele de la grădiniță/ scoală. Sper să gasim solutia la conferință!
Felicitari, Catalina! Ai castigat una dintre invitatiile la eveniment! Ti-am trimis un email cu detalii 🙂
Cea mai mare provocare pe care o intampin este gestionarea crizelor de furie si a momentelor tensionate cu copiii.
Hmmm, crizele de furie sunt la ordinea zilei. La urma urmei, fiecare are dreptul sa mai fie si furios, din cand in cand 🙂
Felicitari! Ai castigat una dintre invitatiile la eveniment! Ti-am trimis un email cu detalii 🙂
Problema mea este ca copilului meu nu ii place sa mearga la scoala si sa isi faca temele.
Cu totii avem problema asta! Dar sunt sigura ca sunt si solutii potrivite pentru fiecare copil 🙂
Felicitari, Laura! Ai castigat una dintre invitatiile la eveniment! Ti-am trimis un email cu detalii 🙂