foto credit: Alexandra Diaconu pentru Petocuri.ro
Pineberry este un fruct exotic. Seamănă cu o căpșună, are semințele roșii și gustul de ananas. Pentru Alina, Pineberry este o combinație între dulce și amar. O ”îmbinare” reprezentativă pentru brandul pe care l-a clădit, încă din 2010.
Alina Rachieru Ilie, pentru că despre ea este vorba, și-a transformat visul în realitate. A creat o marcă 100% românească, ce se face tot mai vizibilă și îndrăgită în lumea brandurilor de cămăși, și nu numai. Cămășile Pineberry.
De curând, mi-am făcut curaj și am provocat-o pe Alina la o discuție. Îmi doream foarte mult să descopăr femeia care însuflețește brandul Pineberry.
Q: Alina, ce transmite o femeie care poartă cămașă?
A: O femeie care poartă cămașă transmite un anume grad de maturitate împletit cu feminitate jucăușă, nu? Pentru că, acest obiect clasic, cămașa, e atât de versatil, încât îți oferă o plajă largă de utilizări. Trebuie doar să-ți folosești creativitatea ca să îmbini cămașa în diverse ținute.
Q: Spune-mi 3 lucruri legate de stil, pe care ai dori să le transmiți fiicei tale? Ce o înveți despre modă, în general?
A: Fiica mea de 8 ani a ajuns la vârsta la care își decide singură ținutele… spre disperarea mea :)) Și decide singură ce își cumpără. Dar am învatat-o, atât eu cât și soțul meu, să aleagă mereu calitatea materialelor.
I-am arătat unde trebuie să se uite după compoziția unei haine și să aleagă mereu materiale din fibre naturale.
Apoi am încercat să o învăt să-și combine culorile într-un mod armonios, însa nu e tot timpul de acord cu noi :).
Doar că și combinațiile ei, de multe ori, mă lasă fără replică. Adică îmi plac atunci când o văd îmbrăcată cu ele, chiar dacă inițial nu sunt de acord.
Am încercat să o învăț că trebuie să-și aleagă haine în care se simte confortabil și pe care are de gând să le poarte nu doar o dată. Dar generația ei are doze de încapățânare și libertate, mult mai mari decât ale noastre pe vremea când aveam vârsta lor, astfel că nu le mai poți impune un stil vestimentar anume.
Ceea ce e de apreciat, dacă stau bine să mă gândesc! 🙂
Mai are unele momente când nu vrea să poarte ceva, chiar dacă îi place, de teamă că vor râde colegii de ea. Și aici îi explic mereu că decizia de a purta ceva, trebuie să fie a ei, nu a altora (sfat care, câteodată, se întoarce împotriva mea) și ea trebuie să fie încrezătoare în gusturile ei.
În pozele de mai jos (acum 3 ani) ne-am ciondănit pe cum să stăm în poze, cum să ne îmbracăm, cum să pozăm. Și a tinut cu încapatanare pe ideea ei, despre cum să poarte cămașa respectivă, cu ce să o asorteze și cum să pozeze încât, până la urmă, am zis…
„Ok, hai să alegem ideea ta, să vedem cum iese”! Și a ieșit bine- mi-au placut alegerile ei!
Fotografii din arhiva personală a Alinei
Q: Ce-mi poți spune despre femeia Pineberry? Cum este ea, cum ai descrie stilul pe care îl abordează?
A: Femeia Pineberry este o femeie multitasking, cu un program încarcat, ce are nevoie de haine care să-i fie partenere de nădejde pe durata unei zile. Femeia care are un job, care face, poate, și sport seara după birou sau are o viață socială plină de evenimente. Ea are nevoie de cămăși versatile ce pot fi purtate atât la o ținută office, dar și la un cocktail party ori la o ieșire cu prietenii, seara.
De aceea, camășile noastre sunt versatile și, în funcție de cum le accesorizezi, se pot plia pe diverse outfituri.
Femeia Pineberry are un stil vestimentar complex și diversificat, în funcție de acțiunile pe care le întreprinde, trecând de la cel de business- woman, la cel de glamour- diva și până la cel de funky- casual Friday. În toate aceste ipostaze, noi, cei de la Pineberry, le punem la dispoziție cămăși din materiale calitative, care să le ofere un confort ridicat și o lejeritate în mișcare.
Q: Care sunt punctele forte ale brandului Pineberry? Ce îl diferențiază?
A: Cand am creat Pineberry, l-am gândit, în primul rând, din punctul de vedere al clientului. Am pornit de la nevoile lui. Pentru că marea majoritate a clientilor nostri este corporatistă, m-am gândit să pun accent pe valorificarea timpului lor limitat de a face shopping.
Astfel am creat conceptul „Magazinul vine la tine la birou sau acasă”, în ideea de a oferi posibilitatea clienților care stau la birou și comandă online, să poată vedea/proba cămășile înainte de a se decide că le cumpară.
M-am gândit că acesta ar fi fost un impediment pentru clienții noștri când ar fi vrut sa cumpere- să nu fie siguri de măsura potrivită și să nu mai cumpere. Oferim momentan acest concept doar în București și Brașov.
Un alt avantaj pe care îl avem este prețul unei cămăși, în raport cu calitatea pe care o oferim. Încă de la început, mi-am dorit ca produsele pe care le facem în fabrica noastră, la aceleași standarde ridicate de calitate la care lucrăm pentru branduri de lux de pe piața internațională, să și le poată permite oricine. Mi-am asumat un procent mult mai mic de profit, dar cu un volum în creștere de vanzari. De aici vine și #noonewithout.
Pentru mine, partea de Client Service este foarte importantă – Clientul trebuie să fie pus pe primul loc, el trebuie să rămână multumit după ce a cumpărat de la noi, fără să își facă probleme de transport/retur/schimb etc.
Tocmai de aceea, suntem foarte flexibili și în situația în care clientul dorește să returneze un produs. În București și Brașov, colegii mei de la Vânzări finalizează, în termen de 1-2 zile toate cererile de retur/schimb, astfel încat clientul își primește înapoi suma platită, în termenul de timp menționat mai sus, sau primeste la schimb un alt produs, în functie de ce a solicitat. Aceste mici detalii fac diferența între noi și alte branduri.
De asemenea, în perioada reducerilor, la noi e sfânta regula de 30-50 sau chiar 70% din preț. Nu mărim prețurile înainte de reduceri, ca să păcălim clientul. Eu m-am ghidat mereu dupa ideea „Mai bine câștig mai puțin acum, dar am clientul pe termen lung, decât să câștig o dată… că l-am păcalit”.
Noi suntem și transparenți și sinceri cu clienții noștri – dacă am greșit sau s-a nimerit să vindem un produs cu un defect din țesătură (pe care nu l-am observat la timp), ne asumăm greșeala și despăgubim clientul imediat. Nu am încercat niciodată să păcălim pe nimeni, iar clienții noștri au apreciat acest lucru. Plus că ne știm destul de bine baza de clienți și suntem mereu atenți să îi anunțăm când apar produse despre care știm că ar fi pe placul lor. Sau, au fost situații când, din greșeală, au comandat măsura nepotrivită. Am luat imediat legatura cu ei și i-am informat, cerându-le permisiunea să le modificăm comanda.
Un alt aspect diferențiator este diversitatea modelelor. Noi nu repetăm modelele, în afara de clasicele cămăși albe, care sunt mereu la cerere. Restul modelelor se schimbă odată cu lansarea fiecărei colecții.
Q: Alina, sunt la modă cerceii statement, mari, colorați, cu ciucuri și mărgele. Tu cum îi porți? La ce ținute ai purta genul acesta de cercei?
A: Da, îmi plac cerceii mari și colorați. Eu am un stil destul de funky- casual aș zice, pentru că îmi este mult mai comod în activitățile zilnice. Iar ținutele mele se învârt mereu în jurul culorii negre, pe care o ador. Astfel că, pata de culoare pe care o dau ținutelor, stă în accesorii: cercei colorați sau coliere statement. Dar cerceii acestia îi port și seara, la o pereche de boyfriend jeans, stiletto și o camașă albă (de obicei a soțului).
Q: Având în vedere experiența pe care o ai în domeniul vestimentar, cât de mult contează felul în care ne îmbrăcăm? Fac parte hainele din mesajul pe care îl transmitem celor din jur?
A: Nu pot spune ca am o experiență anume în domeniul vestimentar. Nu mă ghidez după tendințe neapărat (chiar dacă le urmăresc zilnic pe site-urile de profil).
Mă ghidez mereu după lejeritatea care mi-o oferă hainele pe care le aleg și după cum se așează pe trupul meu, astfel încât să mă avantajeze.
Contează și felul în care ne îmbrăcăm, dar cel mai mult contează atitudinea pe care o ai tu în hainele respective. Contează ce transmiți tu celor din jur, îmbracată într-un anume fel: încredere, timiditate, superioritate, etc. Poți să porți o rochie superbă dar, dacă nu te simți bine în ea, acest lucru se va observa.
La fel cum poți purta un banal tricou alb cu o pereche de jeans și să arăți traznet, pentru că te simți așa :). Acum, la vârsta asta, nu mai țin cont de părerea celor din jur în ce privește modul în care mă îmbrac. Contează foarte mult ce simt eu și cum mă simt în acele haine :). Unii ar spune că sunt „nesimțit de egoistă”, dar îmi asum. 🙂
Q: Te rog să-mi dai exemplu de 3 ținute, pentru 3 situații diferite, în care să incluzi o cămașă albă.
A: Camașa albă este atât de versatilă, că o poți purta, efectiv, în orice situație, asortată cu produsele și accesoriile potrivite.
-
- Camașa albă în ținuta business: încadrată într-un costum office
- Camașa albă în ținuta de seară: asortată unei fuste lungi, vaporoasă, din matase, cu bijuterii cu diamante -și aici îmi vin în minte cele două imagini de mai jos.
Foto Pinterest
3. Cămașa albă în ținuta lejeră de plajă- doar cu un costum de baie pe dedesubt (aici îți pot da exemplu Camașa noastră de Vacanță)
Q: Alina, poți să-mi ”divulgi” cu ce vine nou brandul Pineberry în 2018?
A: Pentru 2018 vom avea 3 lansări importante.
Prima este colecția „Centenarul României”, o colecție cu broderii tradiționale din cele 4 zone istorice: Țara Românească, Transilvania, Moldova și Dobrogea. Lucrăm la ea din 2017, din septembrie, și o vom lansa anul acesta, în februarie.
Apoi, în martie, împreună cu Ana Nicolescu- Mamica Urbană- vom lansa o camașă dragă nouă, ce reprezintă întoarcerea la feminitate. Va fi o camașă cu un print reprezentativ pentru Ana și pentru drumul ei către sine. Dar mai multe detalii vom dezvălui atunci.:)
Iar de 1 Iunie vom face prima colecție capsulă pentru copii, colectie ce va fi în colaborare cu Mădalina Spirleanu, care le va face accesoriile micutilor și cu Diminutive Sneakers- care fac niște pantofi sport foarte cool și colorati. 3 branduri românești care au pus la cale o idee faină pentru piticiJ.
Mai avem câteva surprize în materie de modele noi, dar le păstram secret până la lansare :).
***
Personal, pot să spun că am o relație specială și foarte ”apropiată” cu cămășile Pineberry. Pentru că le-am purtat timp de 6 luni, într-o campanie pornită din dorința mea de a promova cămașa albă. De parcă această piesă vestimentară ar mai fi avut nevoie de promovare…
Cert este că, după cele 6 luni în care am îmbrăcat cămașa albă la zeci de evenimente, mi- am descoperit o altă latură. Consider că am devenit mai încrezătoare, cu o atitudine mai relaxată și chiar am ajuns să mă cunosc mai bine. Între noi fie vorba, cămașa albă m-a promovat pe mine!
***
Interviul realizat cu Alina Rachieru Ilie, brand owner Pineberry, este primul dintr-o serie de interviuri și discuții pe care le voi avea cu românce de succes, femei care au reușit, prin ambiție și determinare, să clădească branduri românești de renume și să transforme un vis, într-o frumoasă realitate . #romancadesucces
Dacă îți plac articolelele mele, te aștept pe pagina de Facebook, pe Instagram și pe Pinterest.
Mi-a placut mult interviul si abia astept sa le citesc si pe urmatoarele!
Multumesc, Ada! Sper sa descopar cat mai multe femei de la care sa am ce invata! Te pup!
Alina este un om tare frumos iar ceea ce face cu brandul ei este pur și simplu minunat.
Multă baftă, Nico, în această campanie. Abia aștept să descopăr alți români de succes.
Ma bucur ca ti-a placut, Laura! Intr-adevar, Alina este un om deosebit! Multumesc mult!