13 zile în care am văzut 13 locuri de neuitat, chiar aici, în România!

Tocmai m-am întors din vacanță. Deși am stabilit din timp perioada în care urma să plecăm în concediu, despre destinație nu am discutat niciodată. Doar ceva vag… am stabilit să mergem în Nordul Moldovei și de acolo urma să vedem unde ne duce…GPS-ul. Fără să facem rezervari din timp la pensiuni, fără să citim măcar un review. Cuvântul care descrie cel mai bine vacanța noastră este spontaneitate.

Așa a început vacanța de 13 zile în care am văzut 13 locuri minunate…în România.

1. Mănăstirea Voroneț

Primul loc de pe lista mea este Mănăstirea Voroneț, supranumită Capela Sixtină a Orientului. Știu, te duce cu gândul la turismul ecumenic, însă, chiar dacă a fost sau nu așa, la Voroneț lumea e altfel. Parcă e mai omenoasă și mai deschisă.

20160715_180721

De unde mai pui că și natura îți oferă un spectacol sublim, gratis, numai bun de admirat seara, la un pahar de vin, așa cum am făcut și eu.

20160715_205049

Pensiunea la care am înnoptat n-am găsit-o pe internet, un localnic ne-a recomandat-o. Ce poți să mai spui despre o vilă cu condiții decente, cu camere curate,cu o curte uriașă plină de flori și verdeață, cu muntele în față, numai bună pentru cele 8 ore cât am poposit noi acolo?

Tot în categoria recomandărilor mele de vacanță sunt Mănăstirile Sucevița și Putna.

20160716_190256

2. Mănăstirea Sucevița

Dacă nu ajungi la Sucevița pentru că e un monument istoric uluitor sau pentru că a fost inclusă în Lista Patrimoniului UNESCO în 2010, atunci cu siguranță vii la Sucevița pentru împrejurimile greu de descris în cuvinte.

20160716_191438

3. Mănăstirea Putna

Cât despre Putna, mie îmi evocă un sentiment special, am o nostalgie. Pentru că e locul pe care îl vizitam în mai toate excursiile în care am fost eu în clasele primare. I-am povestit și fiicei mele despre acele excursii, despre Ștefan și puțin din istoria locului. Pentru mine a fost ca o regăsire și mă bucur că i-am putut împărtăși asta și ei, care are acum vârsta pe care o aveam eu atunci.

20160717_113104

Cu cazarea la Putna a fost noroc chior. Ne-a dus drumul, nici măcar GPS-ul, la o pensiune, la 2 km de mănăstire. Părea pustiu acolo iar granița cu Ucraina era la doi pași. Ne-a întâmpinat o femeie, o moldoveancă ce părea desprinsă din povești, și care ne-a pus pe masă tot ce a avut mai bun. În toată pensiunea eram doar noi și alte două cupluri de oameni aflați la a doua tinerețe 🙂

20160717_080303

Am rămas acolo două nopți, deși inițial stabilisem să stăm doar pentru o noapte. Să fi fost bunătatea doamnei Maria, moldoveanca de care îți spuneam, să fi fost peisajul, liniștea sau sentimentul de acasa… sau poate toate astea la un loc… Oricum, ceva ne-a determinat să mai stăm încă o noapte. Eu aș fi stat mai mult, mult mai mult.

20160717_080257

4. Chilia lui Daniil Sihastrul

La aproximativ 1 km de Putna, se află Chilia lui Daniil Sihastrul,  o grotă săpată într-o stâncă, unde se spune că acesta a trăit timp de 20 de ani.  Și acesta este un loc pe care trebuie să-l vizitezi cu copiii. Pentru puștoaica mea a fost ca și cum s-ar fi teleportat într-un film cu Harry Potter.

20160717_121251

5. Transrarău sau ”Drumul comorilor”

Este un drum turistic relativ nou, care străbate masivul Rarău. Pentru noi a fost o adevărată aventură, au fost câteva ore în care ne-am minunat de tot ce natura ne-a scos în cale. La fel cum m-am minunat atât de tare… încât mi-a stat inima în loc,  atunci când ne ieșeau în cale mașinile care veneau din sens opus, pe drumul de coborâre cu o singura bandă (ca să nu fiu cârcotașă… o bandă și un sfert) dinspre Rarău spre Pojorâta.

Aviz amatorilor de senzații tari!

20160716_183323

6Pietrele Doamnei

Chiar dacă legenda spune că denumirea stâncilor ”Pietrele Doamnei” provine de la faptul că pe vremea lui Petru Rareş, soţia lui urca pe stânci pentru a-l astepta, pe la jumătatea traseului pe care îl aveam de parcurs până în vîrf, am realizat că, în vacanța asta …fără destinație, trebuia totuși să mă fi gândit că, o pereche de ghete de urcat pe munte nu stricau și nici nu ar fi ocupat prea mult loc în bagaj.

Așa că, m-am mulțumit să-mi admir sandalele mele de drumeție și să mă reculeg, ca doamna din legendă, pe o piatră, la soare, cu capul în nori- la propriu.

20160716_133337

Asta este prima parte a vacanței pe meleagurile tării noastre. N-am ales nici Grecia și nici Bulgaria sau vreo altă destinație exotică.

pietrele-doamnei-202192_1920

De ce?

Pentru că avem și noi locuri despre care doar am citit sau despre care mai auzim uneori de la părinții noștri. Locuri în care nu ajungem pentru că ne sunt prea la îndemână, sunt prea ieftine, prea ca la țară!

Și pentru că, din păcate, puțini dintre noi apreciază cu adevărat sentimentele și trăirile care te încearcă atunci când te afli acolo.

To be continued…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here